Vepřová krkovice pečená s jablky

krkoviceDříve mi krkovice „nejela“. Vůbec jsem byla taková víc zmlsaná, co se vepřového masa týče. Ale dieta mne naučila vepřové milovat (stejně tak, jako nouze naučila Dalibora housti).

Teď si užívám šťavnatou chuť krkovičky dost často. Stejně tak chroupu (když mne honí mlsná místo bonbonů) škvarky. Jo stala se ze mne ještě větší masožravka, než dříve. Ale nebojte, ani zeleninu nezanedbávám, právě naopak.

Nu a jednou jsem tak hledala, co dobrého nám ukuchtím a našla jsem skvělý recept v kuchařce od Coolinářky. Musela jsem si ho trošku poupravit, aby splňoval moje dietní limity a hle, vynikající nedělní oběd je na světě! Navíc jsem využila jako přílohu bramborové gnocchi, které obsahují pšenici a tím otestovala, zda se u Růženky projeví alergie na pšenici.

recept na vepřovou krkovici pečenou s jablky
Ingredience
  1. 4 ks vepřová krkovice, širší plátky
  2. 2 ks kyselá jablka
  3. slanina nakrájená na nudličky
  4. 1 palička česneku
  5. 1 lžíce celého kmínu
  6. 1 lžička mletého sušeného zázvoru
  7. sůl
Postup
  1. Jablka nakrájíme na měsíčky a se slaninou promícháme v pekáči. Rozkrojíme palici česneku napůl a dáme do pekáče k jablkům. Plátky masa nenaklepané osolíme a vložíme na jablka se slaninou. Posypeme kmínem a zázvorem. Přilijeme trochu vody, pekáč zaklopíme a pečeme 90 minut na 160 °C. Poté z pekáče sejmeme poklici a dopékáme na 180 °C a občas přelijeme výpekem. Podáváme se sladkým červeným zelím a knedlíkem, bramborovými ghocchi nebo s čerstvým chlebem.
Poznámky
  1. recept volně upraven dle Coolinarka.cz.
Proprepiaf.cz https://proprepiaf.cz/

Díky tomuto receptu jsem si poprvé v životě vyzkoušela dělat červené zelí a ano, bude těžké se rozhodnout, jaké zelí teď ke kachně budu dělat. No jo, jasně. Přece obě!

Recepty v rubrice „Eliminační dieta“ neobsahují většinu běžných alergenů (ale nejsou zde vylouženy úplně všechny). V receptech ale 100% nepoužívám následující alergeny (a jim podobné):

  • Mléko, mléčné výrobky, výrobky obsahující mléko, syrovátku atd.
  • Vejce
  • Pšenice (lepek může být)
  • Ryby
  • Sója
  • Ořechy, arašídy, semínka
  • Cibule
  • Hovězí maso
  • Kuřecí maso
  • Exotické ovoce

razítko

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email
Share on Google+
Google+

Líbilo? Pak děkuji za sdílení 🙂